Van zes glazenwassers naar een allround schoonmaakbedrijf
Wat in 1978 begon met een team van zes glazenwassers gericht op particulieren, groeide door de vraag van meerdere scholen, kantoren en zorginstellingen uit tot een allround schoonmaakbedrijf. Nancy: “In 2002 namen mijn broer en ik het bedrijf van mijn ouders over. Dat was best een grote stap, aangezien ik voor langere tijd in het buitenland woonde en mijn broer ook veel reisde als duiker bij de Koninklijke Marine.
Toch waren we beiden wel toe aan wat meer vastigheid en gelukkig werkten we vroeger al vaker mee in het familiebedrijf. Zo maakten we als pubers regelmatig ’s avonds na school schoon. Onder meer dankzij deze ervaring hebben we sinds de overname mooie stappen gezet. Zo automatiseren we waar mogelijk en waarborgen we de kwaliteit van onze dienstverlening met een ISO-certificering.”
Een innovatief familiebedrijf met milieu hoog in het vaandel
Schoonmaken in de breedste zin van het woord, dat is waar Hommerson Schoonmaakbedrijf goed in is. Nancy: “We zijn gespecialiseerd in allerlei soorten schoonmaak: van kantoren en scholen tot VvE’s en recreatie. Ook bieden we huishoudelijke ondersteuning aan in de zorg en verwijdert BioFoam Nederland, een specialisatie binnen ons bedrijf, op een milieuvriendelijke wijze groene of zwarte aanslag op alle soorten ondergrond.
Toch blijft het een echt familiebedrijf: een platte organisatie met korte lijnen waardoor mijn broer en ik als eigenaren altijd overal van op de hoogte zijn. Daarnaast werken we voor sommige klanten al meer dan dertig jaar! ‘Betrouwbaar schoon’ is ons motto, afspraken komen wij altijd na. Ook proberen we als klein bedrijf zoveel mogelijk mee te bewegen met ‘de grote jongens’ door innovatief en milieubewust te werken.”
Schoonmaak belangrijker dan ooit!
Zoals elke organisatie wordt ook Hommerson Schoonmaakbedrijf sinds maart 2020 in de greep gehouden door het coronavirus. Nancy: “Het maakt mij ontzettend trots dat we ondanks de huidige crisis volop aan het werk zijn. Natuurlijk is het in bijvoorbeeld kantoorpanden rustiger, maar hygiëne is belangrijker dan ooit. En ook wanneer er bijna niemand op kantoor aanwezig is, moet er wel onderhoud plaatsvinden om bacterievorming te voorkomen. Dus ook nu blijven we aandacht besteden aan automatisering en digitalisering. Als innovatief bedrijf willen we vooroplopen en de beste dienstverlening aan onze klanten kunnen bieden.”
Urenregistratie van de rooster software Link2clean als hart van het bedrijf
Het schoonmaakbedrijf digitaliseerde kortgeleden de arbeidscontracten en dossiers met de ERP-software van AFAS. Nancy: “Alleen de urenregistratie ontbrak: ongeveer het belangrijkste proces voor elk schoonmaakbedrijf. Daarom is de urenregistratie feature van Link2clean inmiddels het hart van ons bedrijf geworden.
Naast de digitale urenregistratie zijn ook onze werkbonnen volledig gedigitaliseerd. En dat is maar goed ook: het was een behoorlijke klus om de handmatige bonnen te ontcijferen en in te voeren in ons systeem. Naast dat dit veel tijd kostte, leverde het behoorlijk wat frustraties op wanneer bijvoorbeeld een dagstaat kwijtraakte. Die kans is een stuk kleiner nu alles digitaal plaatsvindt! Daarnaast krijgen je digitale bonnen in de Link2clean rooster software een bepaalde kleur aan de hand van de status, bijvoorbeeld ‘gepland’ of ‘gecontroleerd’. Lekker overzichtelijk!
Ook kunnen de medewerkers van ons specialistenteam nu vijf dagen vooruitkijken in hun planning. Voorheen werd op een vaste dag in de week de planning uitgedraaid en uitgedeeld. Eerder dan die vaste dag hadden zij hier geen inzicht in en wanneer er iets veranderde, werd er weer een nieuwe planning uitgedeeld. Hierdoor ontstond ook wel eens verwarring over welke versie de meest recente was.”
Hommerson en Way2connect maken zich klaar voor de volgende stap
Het innovatieve karakter van Hommerson Schoonmaakbedrijf blijft altijd leidend. Nancy: “Nu we onze mensen op een slimme manier digitaal kunnen plannen, bekijken we ook de optie om ons wagenpark en onze machines en materialen met Link2clean in te plannen.
Het is fijn dat Way2connect zich met Link2clean meer focust op schoonmaakbedrijven. Zo kunnen we als branchegenoten mooi van elkaar leren, uiteindelijk willen we tenslotte allemaal hetzelfde!”
Wil jij ook minder handmatig werk en fouten, minder kosten, meer tijd én meer werkplezier? We helpen je graag bij het digitaliseren van je rooster! Neem gerust contact met ons op voor meer informatie of een demo!